dead dog-owner

Nej, ingen har dött, bara mitt huvud som gör så jävla ont av denna stressiga och ur balans dag jag haft.

Vaknade redan 6 imorse fast jag jobbade på både dagis och Ica igår och kom hem runt halv tolv på natten. Jag hade sån grov ångest inför pennys ingrepp idag. Hon fick tandsten borttaget och tänder som var beyond saving utdragna. Det kändes som vi gick mot undergången när vi gick mot bilen för att åka till albano imorse. Jag vet inte varför det kändes så jobbigt, för Dina har varit under operation många ggr men denna gång vare som att det var en gång för mkt för hela denna narkos-hund grejen som alltid är något man oroar sig för. I just had enough. Så jag har varit ett vrak idag. Skulle städat bilen men kände fan bara för att ligga på sofflocket och träna lite med Dina på sportfältet, och så blev det.

Jag, emelie och Martin hämtade upp kråkan runt 18 tiden nu ikväll och sen bröt helvetet loss. Hon var sååå orolig, sprang runt runt och pep och gnisslade och kom inte till ro. Vinglade o dreglade lite och flämtade, troligtvis av smärtan och det är typ tolv tim tills hon kan få sin metacam (smärtstillande) så jag hoppas hon inte är vaken hela natten av smärtor. Vi hängde hos m och m men när hon aldrig kom till ro där och frenetiskt ville upp i soffa eller säng så tog jag med henne hem hit för hon älskar att ligga i min säng, hon lämnar den aldrig när hon är hos mig, ligger som klistrad. Nu har hon slutat pipa men jag ser att hon inte sover men det är mörkt,tyst och svalt. Jag valde att sitta vid datorn ist för flimmrande högljudd teve så jag inte väcker den björn som nästan sover. Kanske ska jag oxå gå o sova..

slutresultatet blev 10 tänder utdragna men de som e kvar är JÄTTEFINA med tanke på innan. O hon luktar redan fräscht i munnen. Om en vecka ska vi börja borsta dem så hon inte blir av med fler tänder i framtiden. Kändes lite pinsamt på albano när tjejen säger "och så får ni se till och borsta tänderna nu hädanefter" gulp tänkte vi, hon trodde typ det var vi som pajjat hennes tänder sådär. VI har typ frågat oss själva vad man gör för att hundens tänder ska bli så jävla ruttna som hennes. Men no more my friends. Kostade typ fem pix men det var bättre än tio som vi förberett oss på ha ha. Nu blire lite nya grejer att köpa i helgen. Nu bädd som är stötdämpande för kropp o leder, memory foam, vi har spanat länge på denna bädd men ville inte köpa innan hon slutat att random pissa inne. och ny sele, och ev täcke, o leksak nu när hennes mun e fräsch och hon inte äcklar ner alla leksaker. Listan är lång.

Skulle åkt till kolmården imorrn, men ingen av oss va sugen och det funkar inte att päronen ska ha hundarna när pen e så orolig. Hon har inte kissat heller sen vi hämtade henne och det vill jag inte lägga över på mam o pap att styra upp. Så jag ska åka o spåra med helena och annie, ska bli skitkul. Jag ska prova viltspår med Dina. Hoppas hon tänder lite på det iaf.

skulle vilja gå ut o supa imorrn oxå, får se vad som hinns med haha.

xoxo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0