off

usch, idag känner jag mig inge bra. Inte riktigt säker på vad det är men jag har tampats med svår magkatarr den senaste tiden pga diverse stressmoment i mitt liv. Totalt i obalans lixom. Jag gick några tim tidigare från jobbet och var hemma o vilade nu hela förmiddan. Snart ska jag slagga, kan behövas minst 9 tim sömn, inte 5 som vanligen.

Igår var  jag och red igen. Det var kul. Fick nämligen en ny häst som hette Nitan. Han var supersnäll i boxen (men totalt skitig och dammig) och han var TOPPEN att rida. SÅÅÅÅÅ MJUK!! Traven kändes helt underbar. Med Harry vare rätt obekvämt och studsigt o ibland hade jag svårt att hitta lättridiningen men inte med Nitan. Dock så är han lite lättskrämd och spattig och han har nån grej med att inte vilja vara först i ledet. så när han inte har nån framför sig så stannar han och man kan skänkla tills svetten lackar, han vägrar. Så jag fick kämpa ordentligt. I halvvolterna stod han bara stilla medans de andra svischade förbi i cirkeln, snacka om att jag kände mig ivägen =( ha ha. Sen vare en häst som blev skrämd och tryckte in sin ryttare mellan honom o väggen (tur att hon hade säkerhetsväst) och då blev en annan skrämd och den tjejen ramlade av för andra gången på 2 veckor o blev helt skärrad och fick ont i armen, stackarn. Man vet ju att det är oundvikligt att inte ramla av men som tur är så blir mitt fall inte så långt eftersom jag rider ponny he he. Men den ena hästen rusade runt lite i huset och det var allmänt oroligt under gårdagens lektion. Men det är ack så kul att vara i stallet och att rida lektion =), har verkligen hittat min hobby för livet.

Mitt huvud snurrar runt runt för jag har så mkt att hålla ordning på inne i det. Högskoleprov, jobba på ica hela helgen. Resor, plugg, framtiden, dejtande.....jag blir galen, fast det betyder inte att mitt liv suger, det är bara att jag har större mål med mitt liv än det här......en vacker dag kmr jag dit.


Här är Harry som jag ridit de senaste gångerna. Han e pigg som fan men inte så bekväm.


och Nitan som är min nya favvo och utmaning... =)

later

Kommentarer
Postat av: Marre

Inte konstigt att Harry är stötig, hur sjutton ser han ut exteriört? Haha

Roligt att du uppskattar ridningen dock =)



Kraam

2010-10-13 @ 20:01:54
Postat av: miriam

I know!!! värsta puckeln och skarp kurva nedåt, sen e han rätt liten så det blir värsta skumpturen på honom. Nítan är suveränt skön. Fy fan va jag älskar o rida, ska aldrig sluta ha ha ha ha.



kram

2010-10-14 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0