Last days of.. eh...disco....no?

Last days of something anyways. Imorrn e sista dagen på Dagis. Ska bli lite skönt o ta det lugnt igen och inte jobba så mkt, lägga mer tid på hundarna och på mitt social liv som lidit när jag jobbat multum.

Det e ju alltid trist o dra från nått (oftast iaf), köpte lite fika till mig tjejerna och de hundra praktikanterna+ Angel (han fick va i egen kategori ha ha). Det var mysigt när alla satt o mumsade kladdkaka =).

Lite orolig för Penny. Hennes dåliga tandhälsa är ett ständigt krig. Jag frågar mig "hur får en hund så risiga tänder som hon hade när hon kom vid den späda åldern av 6 år? (faktiskt ingen sunkålder för en hund, ok 10-12 men knappt då heller). Men nu börjar jag ana en otroligt dålig munhälsa, extremt lätt för att få tandsten. Vet inte om vinthundarna är kända för det? Hon hade redan fått lite tunnt lager vid tandköttskanten som jag visserligen lätt kunde skrapa bort. Men hallåå! Efter en månad och då har vi kört tandkräm som ska strykas på, samt munsprej som ska hjälpa att hålla tänderna fina. Nu ska vi köra plaque off för hennes tandkött har blivit rött de senaste dagarna så vi hoppas att det bara är att hon är känsligt för tandvårdsprodukterna. Åh så hopplöst. Och sen har hunden som inte fällt ett hårstrå på 2 mån börjat fälla satan. Hon fäller ur all tjock "ute" päls och ser ut som en jävla patchy ragdoll. För att inte tala om allt hår. Och hon har börjat halta lite mer igen. Ska till en hundrehab människa o kolla upp henne samt skaffa back on track täcke och benskydd. Kråkan förtjänar allt och mer därtill.

Dina ska få en pall så hon kan ta sig upp i sängen för egen maskin ha ha.

imorrn och hela helgen är det Ica som gäller, ganska laddad =)

later people


Kommentarer
Postat av: Marre

Usch vad jobbigt med Penny. Men du minns ju hur Breeze såg ut :( Kämpa på! Det löser sig nog.



Börja ge henne laxolja för pälsen så tar den nog snabbare igen sig =) Sen finns det ett schampo som man kan köpa i dom flesta djuraffärer. Kommer inte ihåg vad dom heter, men det är massa hundansikten på flaskorna, haha. Det finns ett "fällnings-schampo" som påskyndar fällningen! Det luktar dessutom förbannat gott =)



Kram

2010-10-29 @ 18:14:14
Postat av: mirre

tack för tipsen <3

2010-10-30 @ 11:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0