fan..

jag har sånna issues med pengar. Who doesn`t säger ni. Jo men jag mår verkligen illa när jag betalar räkningar eller köper saker. Värre blire ju mer cash jag har. SOm att då ploppar det upp tusen saker jag vill göra, resa, tatueringar, dyrt smink, frisör, shoppa, och det känns som om jag prioriterar en sak så får jag beslutsångest. "vare verkligen rätt lyxnöje jag la cashen på??". To hell with it. Jag hatar pengar, men älskar möjligheterna.

Fast jag har blivit rätt ekonomisk.
-Röker inte, lägger max 50 kr i mån på cigg till fest. Innan vare 1500 (!!)
-Äter inte ute, äter sällan skräpmat, pizza, sushi ect.
-Tar med matlådor och får en falukorv för 17.90 o räcka miiiinst 3 måltider. Planerar helt enkelt maten noga.
-Parkerar på bra ställen så jag inte får böter (ha ha)
-Jobbar ständigt så jag inte hinner göra av med nått (fast nu när jag går på chill-tider igen så lär det bli lite mer).
-Bytte från Telia (piss) till tele2 och sparar nästan 400 kr i mån på mobilräkningen.

och lite annat. Fast det är inte kul att hålla sig i allt för strama tyglar. DU måste ha kul oxå.

Som jag ska ha när jag sticker till Liverpool 15-19dec och sen till Edinburgh/Glasgow 29dec-2jan, uk here I come. Here I come: saltnvinegar, jaffa, kitkatdark, starbucks, primark ect.

Och btw, ni läste rätt. Jag ska ha en bra nyårsafton för en gångsskull. FÖr jag ska fira nyår i SKOTTLAND =)

Funtar på o prova o åka kommunalt i en månad...pallar inte o skrapa rutor och tramsa med iskall bil. Den får vila lite hos päronen =). Pallar inte o skaffa utepark här, har inte råd med innepark och PALLAR inte o flytta ner den till sportfältet innan 9 varje morgon. Mkt jag inte pallar.

Efterlyser Jeppen (förmodligen nån här från esplanaden) som brände 7 sånna satans mäktiga fyrverkeripjäser bakom huset inatt 03.11!!! Flög upp som om det var krig, rusade till fönstret och  försökte reda upp situationen. Såg hela höghuset mittemotsfönster blänka grönt och rött i fyrverkerifärgen. Paddan låg självklart och snarkade, icke smällarrädd som hon är. Men jag tänkte på Penny i lght över gården, som blir supernerrvig av smällare =(. FAN dom börjar spåra ut här på "mini-malmvägen"...

latter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0