Underbara vila

Inte för att jag vilat typ något alls på sistone. Jag har levt i bebis-bubblan i över en vecka nu. Dvs med vår nya hund Penny. Hon är svår att få rumsren/att kissa över huvudtaget så det blir inget softa och sova länge när jag har henne, vi går ut rätt tidigt på långisar men det är underbart mysigt. Men det gör oxå att jag känner att jag skärmat av mig lite från vardagliga sociala kontakterna. All fokus har varit på henne och hennes behov (och självklart paddans oxå). 2 saker har jag upptäckt med penny.

NR 1: När Pen väl fått lägga sig i mjuk o skön säng elle sova, då vill penny INTE GÅ DÄRIFRÅN så länge inte det inte börjar brinna någonstans. Hon blir tokig och söt sten. Idag skulle jag ta bort sängkläderna. Hon lyckades till och med ligga kvar i samma ställning fast jag drog bort underlakanet under henne. Så hon är inte krävande inomhus, hon softar stenhårt.

Nr 2: De av mina vänner som har hund har säkert kännt på dilemmat om hundens vikt. En hund går upp i vikt så sjukt lätt, kan ta en vecka och sen får man kämpa med motion och minimum med mat i månader. Penny däremot som stått stilla på PAWS och käkat mängder av lågprisfoder har fan gått ner sen hon kom. Man såg skilldnad bara över 3 dagar. Penny går ner i vikt bara hon tittar på ett koppel. För så här mkt motion har hon nog inte fått på hundra år. Först var vi restriktiva med motionen och hon pockar inte direkt på det men hon har problem då hon hålle sig länge och ibland blir det olyckor inne så då prioterar vi det först och är ute och glider runt så mkt som möjligt för tillfället. Hon får samma mängd mat som en 35 kg:s hund just nu så jag hoppas hon lägger på sig snart. Fatta att veterinären tyckte hon var för smal, hur ofta händer det seriöst? Fast hon va ju lite konstig den vetten för hon skickade fel papper till oss och dom på if ska vi inte tala om, värsta huvudvärken så snurriga dom är.

Idag köpte jag en säng. En riktig säng. Från en tjej som skulle flytta ut från en apartment uppe på 3:an. 500 kr och man behöver bara glida upp och dra in den i hissen. Jag fixade den nu ikväll och tog nya sängkläderna jag köpte idag på jysk. fY FaN vad sängen ser skön ut. Ska dyka ner i den snart. Har kommit på att jag inte riktigt har kännt att jag slappnar av skönt här hemma. Men inte konstigt med tanke på att jag haft en skranglig tältsäng 80 cm bred de senaste 3 månaderna. Det här är galen förändring. Sömnen är så viktigt. Och nu när jag kör igång med alledehanda grejer, massa jobb i olika former och ridning och hundarna så  behöver jag en stor och skön säng när jag väl sover. OCH som båda hundarna och jag får plats o sova i . Det är oxå viktigt =)

nä later. Nu blire sussa på hög nivå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0