måndagsbestyr

Har varit ledig idag. Slappt kanske många tkr men det skulle ni inte tänka om ni visste mitt schema  de kommande månaderna.

Va en sväng i ursvik vilket var toppen. Första gången för pen därute. Hon var toppen. Dina var lös och blev taggad på agilitybanan, kanske ska börja träna lite smått när det nu uppstått en liten gnista i hennes lilla sinne.

Sen var vi o hälsade på på Hundens hörna, där jag ska börja jobba igen nu på onsdag. prel till slutet av december men det ska bli kul ändå. Jag har varit lite hysh hysch med det, inte för att jag inte är glad men det är ju det att jag redan har Ica jobbet men jag jobbar mkt hellre med hundarna (jag vill ju helst av allt jobba med djur, varför ska man inte få göra det man mår bäst av). Men jag har ju varit vakanta-tider personen hela våren och typ sommaren och dom uttryckte missnöje om jag inte kan ta extrapass när de ringer. Fast jag har bara 8 dagar i månaden och vad jag gör på resten av tiden är upp till mig och dessutom så ska det bli skönt o inte stressa över att man kanske inte får nån sjyst lön för man jobbat för lite ect. Jag begår inget kontraktbrott eller så så om detta inlägg kmr tebax o biter mig i arslet för att jag skrev något så skulle jag bli mkt upprörd och förbannad.

Så YAAYY för HH säger jag =)

Pen fick komma in o nosa lite i butiken, bara lite uppvärmning för onsdag. Hoppas det kmr funka med henne där.

Ikväll var jag och red, och fy fan va kul det är. Hade samma ponny, major. Men oj vad poletten trillat ner under vilan, jag tyckte det gick mkt bättre redan nu andra gången. Jag kmr ha lärt mig massor i slutet av terminen. Kände mig mer självsäker med både häst-kontakt och själva uppgifterna. Kul!!!!!



Tråckel-major, stökig i boxen men underbar o rida.

goodman som jag tycker jättemkt om, det var som sagt kärlek vid första ögonkastet =)

Nu har jag fruktansvärd huvudvärk. later people......

Kommentarer
Postat av: Emelie

Asså är du bara schemalagd 8 dgr i månaden så kan dom inte säga nåt så länge du gör din del av avtalet, du skulle ju lika gärna kunna plugga och då kan man inte hålla på att jobba varenda dag...det skulle ju kunna vara tvärtom, finns inga lediga extratider alls och då är dom inte skyldiga att ge dig ngra fler tider heller, så vart det ju för mig på donken :(



Va fin Major är, ser väldigt robust ut :D Goodman = drooooool, vilken snygging!



xoxoxoxoxo

2010-08-31 @ 08:13:56
Postat av: Marre

Major ser ut att vara en riktigt fin ponny!



Kram

2010-08-31 @ 19:16:46
Postat av: miriam

ja, han är fan toppen när man inte är så van. Han va skitstökig och surig i boxen så man tror han ska va cepe i paddocken men nej nej, helt underbar och lyssnar superbra.



Det är såååå kul o rida ju.

2010-08-31 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0